Referenties
Mobiliteitsbeleid


2011, Gemeente Houten, Bereikbaarheidsvisie (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, mobiliteitsgedrag, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, partnership, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Haarlemmermeer, Nota Mobiliteit, (XTNT)

Beleidsplan, duurzame mobiliteit, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, mobiliteitsgedrag, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Zaanstad, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Bernheze, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, besluitvorming, openbare ruimte, projectmanagement

2008, Gemeente Zaanstad, Zaans Verkeers- en Vervoerplan (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, economie, stadsontwikkeling, bereikbaarheid, duurzaamheid, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Culemborg, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Bunschoten, Integraal Verkeersbeleidsplan (XTNT)

Verkeersplan, parkeerplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Tiel, Parkeerfaciliteiten binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Schiedam, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, openbare ruimte, bereikbaarheid, participatie, besluitvorming, inspraak, projectmanagement

2008, Gemeente Enkhuizen, Parkeerbeleidsplan, (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, openbare ruimte, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2007, Gemeente Houten, Parkeerbeleidsplan centrum en Castellum (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2007, Gemeente Ede, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Papendrecht, Parkeerregulering (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Veldhoven, Verkeersplan (XTNT)

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, stadsontwikkeling, inspraak, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2006, Gemeente Wageningen, Parkeervisie centrum (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, economie, projectmanagement

2006, Gemeente Zutphen, Verkeersplan Zutphen (XTNT)

Mobiliteitsplan, fiets, openbaar vervoer, verkeersveiligheid, openbare ruimte, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans Brabantse Poort (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid 

2005, Gemeente Amersfoort, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, mobiliteitsmanagement, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Veenendaal, Parkeervisie (XTNT)

Parkeerbeleid, binnenstadsplan, openbare ruimte, economie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid, economie

2003, Gemeente Soest, Actualisatie hoofdwegenstructuur (XTNT)

Beleidsplan, milieu, bereikbaarheid, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2003, Gemeente Nieuwegein, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Beleidsplan, parkeerbeleid, binnenstadsplan, economie, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Aan de slag met Dynamisch Verkeersmanagement ! (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Verkeers- en Vervoerplan (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

2001, Gemeente Zeist, Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan ‘Samen verkeren’ (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

1999, Gemeente Utrecht, Beleidsplan dynamisch verkeersmanagement (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

1994, Gemeente Utrecht, Parkeernota

Beleidsplan, parkeerbeleid, leefbaarheid, openbare ruimte, bereikbaarheid

1993, Gemeente Utrecht, Fietsnota

Fietsbeleid, duurzame mobiliteit, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1993, Gemeente Utrecht, Hoofdlijnen Verkeers- en Vervoerbeleid

Beleidsplan, mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, openbaar vervoer, fietsverkeer, hoofdwegen, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1992, Gemeente Utrecht, Visie hoofdwegennet

Beleidsplan, hoofdwegennet, milieu, bereikbaarheid, leefbaarheid, openbare ruimte

1990, Gemeente Utrecht, Verkeersplan Oude Stad

Beleidsplan, hoofdwegennet, openbaar vervoer, leefbaarheid, economie, bereikbaarheid, milieu, openbare ruimte

1988, Gemeente Utrecht, Tidal flow M.L. Kinglaan

Openbaar vervoer, hoofdwegennet, dynamisch verkeersmanagement

Mobiliteitsbeleid


2009, Gemeente Zaanstad, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming




De eis om op eigen terrein parkeervoorzieningen te realiseren blijkt in de praktijk tot problemen te leiden. Met name de kleinere bouwplannen worden binnen een beperkte kavel geconfronteerd met complexe en veelal dure opgave. Daarnaast leidt deze eis tot een veelheid aan kleine voorzieningen die het straatbeeld door de vele inritten verstoren. In deze parkeernota is opgenomen dat de gemeente voor de sterk stedelijke zones A en B de zorg voor de bereikbaarheid en parkeergelegenheid op zich neemt. In ruil hiervoor ontvangt de gemeente een financiële bijdrage van de ontwikkelaar. De regisserende rol binnen het geheel kan verschillende bouwplannen samenbrengen en maakt zodoende schaalvoordelen mogelijk. De gemeente streeft naar openbare parkeervoorzieningen. Deze kunnen, door het toepassen van dubbelgebruik, efficiënter worden gebruikt. In de parkeernota zijn principes opgenomen over een bereikbaarheidsfonds, een parkeerfonds en de financiële afdracht voor bouwplannen. De afdracht is gedifferentieerd naar typologie gebied en parkeerdruk.


| |