Referenties
Mobiliteitsbeleid


2011, Gemeente Houten, Bereikbaarheidsvisie (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, mobiliteitsgedrag, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, partnership, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Haarlemmermeer, Nota Mobiliteit, (XTNT)

Beleidsplan, duurzame mobiliteit, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, mobiliteitsgedrag, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Zaanstad, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Bernheze, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, besluitvorming, openbare ruimte, projectmanagement

2008, Gemeente Zaanstad, Zaans Verkeers- en Vervoerplan (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, economie, stadsontwikkeling, bereikbaarheid, duurzaamheid, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Culemborg, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Bunschoten, Integraal Verkeersbeleidsplan (XTNT)

Verkeersplan, parkeerplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Tiel, Parkeerfaciliteiten binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Schiedam, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, openbare ruimte, bereikbaarheid, participatie, besluitvorming, inspraak, projectmanagement

2008, Gemeente Enkhuizen, Parkeerbeleidsplan, (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, openbare ruimte, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2007, Gemeente Houten, Parkeerbeleidsplan centrum en Castellum (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2007, Gemeente Ede, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Papendrecht, Parkeerregulering (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Veldhoven, Verkeersplan (XTNT)

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, stadsontwikkeling, inspraak, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2006, Gemeente Wageningen, Parkeervisie centrum (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, economie, projectmanagement

2006, Gemeente Zutphen, Verkeersplan Zutphen (XTNT)

Mobiliteitsplan, fiets, openbaar vervoer, verkeersveiligheid, openbare ruimte, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans Brabantse Poort (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid 

2005, Gemeente Amersfoort, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, mobiliteitsmanagement, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Veenendaal, Parkeervisie (XTNT)

Parkeerbeleid, binnenstadsplan, openbare ruimte, economie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid, economie

2003, Gemeente Soest, Actualisatie hoofdwegenstructuur (XTNT)

Beleidsplan, milieu, bereikbaarheid, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2003, Gemeente Nieuwegein, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Beleidsplan, parkeerbeleid, binnenstadsplan, economie, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Aan de slag met Dynamisch Verkeersmanagement ! (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Verkeers- en Vervoerplan (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

2001, Gemeente Zeist, Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan ‘Samen verkeren’ (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

1999, Gemeente Utrecht, Beleidsplan dynamisch verkeersmanagement (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

1994, Gemeente Utrecht, Parkeernota

Beleidsplan, parkeerbeleid, leefbaarheid, openbare ruimte, bereikbaarheid

1993, Gemeente Utrecht, Fietsnota

Fietsbeleid, duurzame mobiliteit, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1993, Gemeente Utrecht, Hoofdlijnen Verkeers- en Vervoerbeleid

Beleidsplan, mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, openbaar vervoer, fietsverkeer, hoofdwegen, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1992, Gemeente Utrecht, Visie hoofdwegennet

Beleidsplan, hoofdwegennet, milieu, bereikbaarheid, leefbaarheid, openbare ruimte

1990, Gemeente Utrecht, Verkeersplan Oude Stad

Beleidsplan, hoofdwegennet, openbaar vervoer, leefbaarheid, economie, bereikbaarheid, milieu, openbare ruimte

1988, Gemeente Utrecht, Tidal flow M.L. Kinglaan

Openbaar vervoer, hoofdwegennet, dynamisch verkeersmanagement

Mobiliteitsbeleid


2008, Gemeente Tiel, Parkeerfaciliteiten binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement




De parkeerbalans (verhouding vraag en aanbod) van de binnenstad van Tiel gaat drastisch wijzigen ten gevolge van de volgende ontwikkelingen:

  • Opheffen van bestaande parkeerplaatsen.
  • Omzetten van gratis parkeerplaatsen in betaald parkeren.
  • Uitbreiden met functies op drie (her)ontwikkelingslocaties.


In verband met deze ontwikkelingen is het volgende in beeld gebracht:

  • De wijze waarop de gemeentelijke parkeeropgave het beste worden gerealiseerd (locaties, aantal, fasering) in samenhang (ruimtelijk, financieel, lokale economie) met de ontwikkeling van de Drie Poorten en het zoveel mogelijk benutten van parkeervoorzieningen. Daarbij is rekening gehouden met de effecten van betaald parkeren en is in beeld gebracht hoe het beste kan worden omgegaan met de piekvraag.
  • De wijze waarop moeten de toekomstige parkeervoorzieningen (garages) tot ontwikkeling worden gebracht en welke positie (eigendom, exploitatie, financieel) dient de gemeente in te nemen.


Voor de eerste nieuwe parkeergarage is aangegeven op welke wijze deze ontwikkeld kan worden en welk samenhangend parkeerbeleid nodig is om tot een financieel verantwoorde investering en exploitatie te komen. De voorstellen zijn besproken met een klankbordgroep. De gemeenteraad heeft ingestemd met de voorstellen.


| |