Referenties
Mobiliteitsbeleid


2011, Gemeente Houten, Bereikbaarheidsvisie (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, mobiliteitsgedrag, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, partnership, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Haarlemmermeer, Nota Mobiliteit, (XTNT)

Beleidsplan, duurzame mobiliteit, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, mobiliteitsgedrag, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Zaanstad, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Bernheze, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, besluitvorming, openbare ruimte, projectmanagement

2008, Gemeente Zaanstad, Zaans Verkeers- en Vervoerplan (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, economie, stadsontwikkeling, bereikbaarheid, duurzaamheid, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Culemborg, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Bunschoten, Integraal Verkeersbeleidsplan (XTNT)

Verkeersplan, parkeerplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Tiel, Parkeerfaciliteiten binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Schiedam, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, openbare ruimte, bereikbaarheid, participatie, besluitvorming, inspraak, projectmanagement

2008, Gemeente Enkhuizen, Parkeerbeleidsplan, (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, openbare ruimte, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2007, Gemeente Houten, Parkeerbeleidsplan centrum en Castellum (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2007, Gemeente Ede, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Papendrecht, Parkeerregulering (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Veldhoven, Verkeersplan (XTNT)

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, stadsontwikkeling, inspraak, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2006, Gemeente Wageningen, Parkeervisie centrum (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, economie, projectmanagement

2006, Gemeente Zutphen, Verkeersplan Zutphen (XTNT)

Mobiliteitsplan, fiets, openbaar vervoer, verkeersveiligheid, openbare ruimte, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans Brabantse Poort (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid 

2005, Gemeente Amersfoort, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, mobiliteitsmanagement, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Veenendaal, Parkeervisie (XTNT)

Parkeerbeleid, binnenstadsplan, openbare ruimte, economie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid, economie

2003, Gemeente Soest, Actualisatie hoofdwegenstructuur (XTNT)

Beleidsplan, milieu, bereikbaarheid, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2003, Gemeente Nieuwegein, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Beleidsplan, parkeerbeleid, binnenstadsplan, economie, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Aan de slag met Dynamisch Verkeersmanagement ! (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Verkeers- en Vervoerplan (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

2001, Gemeente Zeist, Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan ‘Samen verkeren’ (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

1999, Gemeente Utrecht, Beleidsplan dynamisch verkeersmanagement (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

1994, Gemeente Utrecht, Parkeernota

Beleidsplan, parkeerbeleid, leefbaarheid, openbare ruimte, bereikbaarheid

1993, Gemeente Utrecht, Fietsnota

Fietsbeleid, duurzame mobiliteit, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1993, Gemeente Utrecht, Hoofdlijnen Verkeers- en Vervoerbeleid

Beleidsplan, mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, openbaar vervoer, fietsverkeer, hoofdwegen, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1992, Gemeente Utrecht, Visie hoofdwegennet

Beleidsplan, hoofdwegennet, milieu, bereikbaarheid, leefbaarheid, openbare ruimte

1990, Gemeente Utrecht, Verkeersplan Oude Stad

Beleidsplan, hoofdwegennet, openbaar vervoer, leefbaarheid, economie, bereikbaarheid, milieu, openbare ruimte

1988, Gemeente Utrecht, Tidal flow M.L. Kinglaan

Openbaar vervoer, hoofdwegennet, dynamisch verkeersmanagement

Mobiliteitsbeleid


2006, Gemeente Papendrecht, Parkeerregulering (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement




In juli 2007 werd het nieuwe winkelcentrum in het stadscentrum geopend. Het voorzieningenniveau in het centrum werd daarmee flink uitgebreid en daarmee ook de vraag naar parkeerplaatsen. Om de
toenemende vraag naar parkeerplaatsen te kunnen faciliteren, is besloten twee parkeergarages aan te leggen. Voor het centrumgebied is in beeld gebracht op welke wijze de parkeercapaciteit het beste benut kan worden door de verschillende doelgroepen. Daartoe zijn verschillende scenario’s voor parkeerregulering in beeld gebracht. De verschillende scenario’s zijn besproken met een breed samengesteld klankbordgroep. Op basis van het eindadvies heeft de gemeenteraad een keuze gemaakt voor de wijze van parkeerregulering.

Citaat van de opdrachtgever: ‘Het zal u niet zijn ontgaan, we hebben gisteren de nodige complimenten ontvangen van de Raadscommissie wat betreft het parkeren. En dan doel ik uiteraard niet alleen op het bestuur en mijn persoontje maar net zo goed op jullie natuurlijk. We hebben deze mijlpaal samen bereikt. Ik wil jullie daarom bedanken voor de prettige samenwerking en jullie enthousiasme en betrokkenheid in dit lang niet altijd makkelijke proces’.


| |