Referenties
Mobiliteitsbeleid


2011, Gemeente Houten, Bereikbaarheidsvisie (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, mobiliteitsgedrag, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, partnership, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Haarlemmermeer, Nota Mobiliteit, (XTNT)

Beleidsplan, duurzame mobiliteit, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, mobiliteitsgedrag, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Zaanstad, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Bernheze, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, besluitvorming, openbare ruimte, projectmanagement

2008, Gemeente Zaanstad, Zaans Verkeers- en Vervoerplan (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, economie, stadsontwikkeling, bereikbaarheid, duurzaamheid, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Culemborg, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Bunschoten, Integraal Verkeersbeleidsplan (XTNT)

Verkeersplan, parkeerplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Tiel, Parkeerfaciliteiten binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Schiedam, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, openbare ruimte, bereikbaarheid, participatie, besluitvorming, inspraak, projectmanagement

2008, Gemeente Enkhuizen, Parkeerbeleidsplan, (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, openbare ruimte, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2007, Gemeente Houten, Parkeerbeleidsplan centrum en Castellum (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2007, Gemeente Ede, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Papendrecht, Parkeerregulering (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Veldhoven, Verkeersplan (XTNT)

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, stadsontwikkeling, inspraak, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2006, Gemeente Wageningen, Parkeervisie centrum (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, economie, projectmanagement

2006, Gemeente Zutphen, Verkeersplan Zutphen (XTNT)

Mobiliteitsplan, fiets, openbaar vervoer, verkeersveiligheid, openbare ruimte, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans Brabantse Poort (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid 

2005, Gemeente Amersfoort, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, mobiliteitsmanagement, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Veenendaal, Parkeervisie (XTNT)

Parkeerbeleid, binnenstadsplan, openbare ruimte, economie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid, economie

2003, Gemeente Soest, Actualisatie hoofdwegenstructuur (XTNT)

Beleidsplan, milieu, bereikbaarheid, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2003, Gemeente Nieuwegein, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Beleidsplan, parkeerbeleid, binnenstadsplan, economie, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Aan de slag met Dynamisch Verkeersmanagement ! (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Verkeers- en Vervoerplan (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

2001, Gemeente Zeist, Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan ‘Samen verkeren’ (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

1999, Gemeente Utrecht, Beleidsplan dynamisch verkeersmanagement (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

1994, Gemeente Utrecht, Parkeernota

Beleidsplan, parkeerbeleid, leefbaarheid, openbare ruimte, bereikbaarheid

1993, Gemeente Utrecht, Fietsnota

Fietsbeleid, duurzame mobiliteit, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1993, Gemeente Utrecht, Hoofdlijnen Verkeers- en Vervoerbeleid

Beleidsplan, mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, openbaar vervoer, fietsverkeer, hoofdwegen, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1992, Gemeente Utrecht, Visie hoofdwegennet

Beleidsplan, hoofdwegennet, milieu, bereikbaarheid, leefbaarheid, openbare ruimte

1990, Gemeente Utrecht, Verkeersplan Oude Stad

Beleidsplan, hoofdwegennet, openbaar vervoer, leefbaarheid, economie, bereikbaarheid, milieu, openbare ruimte

1988, Gemeente Utrecht, Tidal flow M.L. Kinglaan

Openbaar vervoer, hoofdwegennet, dynamisch verkeersmanagement

Mobiliteitsbeleid


2001, Gemeente Amersfoort, Verkeers- en Vervoerplan (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie


Het verkeersplan is ontwikkeld vanuit een startsituatie die werd gekenmerkt door politieke en maatschappelijke onrust rondom de herinrichting van de Stadsring en als politiek zeer gevoelig. Als projectleider heb ik inhoud gegeven aan het VVP en daarvoor draagvlak gecreëerd bij de betrokken maatschappelijk organisaties, waaronder de ondernemers in de binnenstad. De communicatie rondom het project is uitgevoerd in nauwe samenwerking met de afdeling communicatie. Als projectleider trad ik tevens op als gespreksleider voor de klankbordgroep en gaf presentaties aan de raadscommissie. Het project is uitgevoerd volgens de principes van de besluitvormingstrechter.

Citaat van de wethouder: ‘Zoals reeds in de inleiding vermeld is, is het proces als succesvol bestempeld: de planning is gehaald (doorlooptijd 12 maanden inclusief vakanties), de besluitvorming was unaniem, het draagvlak is vergroot. Het project is dan ook met een feestelijk tintje afgesloten. Het beschreven proces vergt een investering in communicatie en overleg. Deze investering heeft echter een groot inverdieneffect: tijdwinst in de implementatie, bestuurlijke rust, efficiency in het ambtelijk en bestuurlijk apparaat doordat de emoties en de hectiek aanzienlijk verminderd zijn, volgende keer doen we het weer zo.’


| |