Referenties
Mobiliteitsbeleid


2011, Gemeente Houten, Bereikbaarheidsvisie (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, mobiliteitsgedrag, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, partnership, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Haarlemmermeer, Nota Mobiliteit, (XTNT)

Beleidsplan, duurzame mobiliteit, economie, duurzaamheid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, mobiliteitsgedrag, participatie, projectmanagement

2009, Gemeente Zaanstad, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Bernheze, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, besluitvorming, openbare ruimte, projectmanagement

2008, Gemeente Zaanstad, Zaans Verkeers- en Vervoerplan (XTNT)

Mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, economie, stadsontwikkeling, bereikbaarheid, duurzaamheid, mobiliteitsgedrag, participatie, inspraak, besluitvorming

2008, Gemeente Culemborg, Parkeernota (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Bunschoten, Integraal Verkeersbeleidsplan (XTNT)

Verkeersplan, parkeerplan, participatie, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Tiel, Parkeerfaciliteiten binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2008, Gemeente Schiedam, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, openbare ruimte, bereikbaarheid, participatie, besluitvorming, inspraak, projectmanagement

2008, Gemeente Enkhuizen, Parkeerbeleidsplan, (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, openbare ruimte, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2007, Gemeente Houten, Parkeerbeleidsplan centrum en Castellum (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2007, Gemeente Ede, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Papendrecht, Parkeerregulering (XTNT)

Parkeerbeleid, economie, stadsontwikkeling, openbare ruimte, besluitvorming, klankbordgroep, projectmanagement

2006, Gemeente Veldhoven, Verkeersplan (XTNT)

Mobiliteitsbeleid, bereikbaarheid, stadsontwikkeling, inspraak, klankbordgroep, besluitvorming, projectmanagement

2006, Gemeente Wageningen, Parkeervisie centrum (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, openbare ruimte, economie, projectmanagement

2006, Gemeente Zutphen, Verkeersplan Zutphen (XTNT)

Mobiliteitsplan, fiets, openbaar vervoer, verkeersveiligheid, openbare ruimte, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans Brabantse Poort (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid 

2005, Gemeente Amersfoort, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Parkeerbeleid, stadsontwikkeling, mobiliteitsmanagement, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Veenendaal, Parkeervisie (XTNT)

Parkeerbeleid, binnenstadsplan, openbare ruimte, economie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2005, Gemeente Nijmegen, Parkeerbalans binnenstad (XTNT)

Parkeerbeleid, participatie, bereikbaarheid, economie

2003, Gemeente Soest, Actualisatie hoofdwegenstructuur (XTNT)

Beleidsplan, milieu, bereikbaarheid, economie, participatie, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2003, Gemeente Nieuwegein, Parkeerbeleidsplan (XTNT)

Beleidsplan, parkeerbeleid, binnenstadsplan, economie, openbare ruimte, inspraak, besluitvorming, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Aan de slag met Dynamisch Verkeersmanagement ! (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

2001, Gemeente Amersfoort, Verkeers- en Vervoerplan (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

2001, Gemeente Zeist, Gemeentelijk Verkeers- en Vervoerplan ‘Samen verkeren’ (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, mobiliteitsbeleid, hoofdwegennet, economie, stadsontwikkeling, milieu, participatie, besluitvorming, communicatie

1999, Gemeente Utrecht, Beleidsplan dynamisch verkeersmanagement (XTNT/&Samhoud)

Beleidsplan, DVM, hoofdwegennet, openbaar vervoer, fiets, projectmanagement

1994, Gemeente Utrecht, Parkeernota

Beleidsplan, parkeerbeleid, leefbaarheid, openbare ruimte, bereikbaarheid

1993, Gemeente Utrecht, Fietsnota

Fietsbeleid, duurzame mobiliteit, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1993, Gemeente Utrecht, Hoofdlijnen Verkeers- en Vervoerbeleid

Beleidsplan, mobiliteitsplan, duurzame mobiliteit, openbaar vervoer, fietsverkeer, hoofdwegen, verkeersveiligheid, mobiliteitsgedrag

1992, Gemeente Utrecht, Visie hoofdwegennet

Beleidsplan, hoofdwegennet, milieu, bereikbaarheid, leefbaarheid, openbare ruimte

1990, Gemeente Utrecht, Verkeersplan Oude Stad

Beleidsplan, hoofdwegennet, openbaar vervoer, leefbaarheid, economie, bereikbaarheid, milieu, openbare ruimte

1988, Gemeente Utrecht, Tidal flow M.L. Kinglaan

Openbaar vervoer, hoofdwegennet, dynamisch verkeersmanagement

Mobiliteitsbeleid


1992, Gemeente Utrecht, Visie hoofdwegennet

Beleidsplan, hoofdwegennet, milieu, bereikbaarheid, leefbaarheid, openbare ruimte


In de nota hoofdwegennet is de structuur van het wegennet en de verkeersfunctie vastgelegd. Daarbij waren belangrijke thema’s: het verminderen van de verkeersdruk op kwetsbare routes, het oplossen van milieuknelpunten en de samenhang met de ontwikkeling van nieuwe woningbouw aan de westzijde van Utrecht (Leidsche Rijn). Met deze visie is een basis gelegd voor de herontwikkeling van het stationsgebied door het doorgaande verkeer op zowel de oost-west als noord-zuid relaties door en langs de binnenstad te verminderen. De visie hoofdwegennet is na een intensief inspraaktraject door de gemeenteraad vastgesteld. In de visie hoofdwegennet zijn nieuwe principes voor de bewegwijzering geïntroduceerd en gerealiseerd. Er is overgegaan naar het principe van de ‘ring-verwijzing’.


| |